deschideti discutiile aici ca sa fie toate la un loc pe un topic decat cateva discutii pe marginea subiectului la alte topicuri, acolo acest subiect referitor la siguranta fiind off-topic.
deschideti discutiile aici ca sa fie toate la un loc pe un topic decat cateva discutii pe marginea subiectului la alte topicuri, acolo acest subiect referitor la siguranta fiind off-topic.
Trebuia sa fie niste garduri se protectie, sa fi tinut lumea mai departe, oameni erau chiar pe margina soselei la 2-3 metri de masina . Sa fi avut si ei ambulanta, si sa participe oameni cu experienta cand nu se ofera o buna siguranta spectatorilor, adica ca aiba ceva vechime, nu ai masina si permis, te inscrii, cum se inscriu toti `i in cluburi si calca pedala doar ca sunt ei in club de racer`i
Ma trecut fioru cand am vazut cum a zdrobit`o de pom
Tocmai am auzit la stiri ca femeia a murit azi dimineata. Dupa ce medicii de la Tg Mures reusisera sa-i salveze picioarele, inima i-a cedat.
Nu stiu in ce masura va plac cursele de masini, wtf ever or fi ele, dar e clar ca trebuie sa facem si noi ceva, fie ca spectatori fie ca participanti.
Eu unu pe viitor nu m-as mai inscrie intr-o cursa la care organizatorul ar merge pe prezumtii de genul "nu cred ca s-ar intampla" si nu si-ar asuma toate masurile de securitate, pentru ca e clar ce se poate intampla. Iar ca spectator ... la fel. Doamne fereste!!!
Au avut loc niste accidente al draculuide neplacute ca sa mai stam cu mana in ***.
Acum ceva luni pe un forum de specialitate se deschisese subiectul sigurantei la curse si asumarea responsabilitatii. As vrea sa deschid din nou acest subiect, pentru ca e clar ca se pot face al dracului de multe pentru a imbunatati calitatea curselor in Craiova.
La tg Jiu marginile traseului au coincis cu inceputul zoneik unde stau spectatorii. Ce parere aveti de asta ? Ce solutii ati vedea ? credeti ca o buffer area ar fi suficienta? Credeti ca jandarmii ar putea sa ajute si ei mai mult ?
DACA TIPA UNU SINGUR NU O SA SE FACA AUZIT NICIODATA, DAR DACA URLAM TOTI POATE O SA SE FACA CEVA. mie unu mi s-a scarbit de atitudinea oamenilor care zic ca "niciodata nu ar fi crezut ca se poate intampla asa ceva" .
Voi ce pareri aveti ?
I live fast & keep energy in motion...
In primul rand la Tg Jiu a fost vina organizatorului !
Pentru siguranta spectatorilor e nevoie de ajutor din partea jandarmeriei care de obicei sta cu mana in cur la orice eveniment organizat si astepta sa-si ia banii si sa plece acasa cat mai repde si al firmelor de paza !
Am ramas dupa ce am vazut pozele. Oricum, este si vina noastra, ca spectatori, ca trecem mereu de sarmele/gardurile/sforile de pe marginea traseului (nu ca ne-ar proteja, dar macar impun o anumita distanta) sau stam la 2 metri de o masina care face gogosi, dar cea mai mare vina o au organizatorii. Problema este ca nici nu prea exitsa alte posibile locuri de desfasurare in afara aeroporturilor, care nu se gasesc peste tot.
they hatin'
ma gandeam mai mult la masuri care ar trebui luate pentru a transforma orice loc pe care il ai la dispozitie ptr cursa, intr-un loc cat mai aproape de 100 % sigur.
Idei, sfaturi, situatii posibile, solutii ... din pacate, din cate am vazut cam nimeni nu pune accentul atat de tare pe cat ar trebui pe siguranta. Si sa zicem ca vina nu e numai a lor .. pentru ca nu sunt multi oameni (numarul tinde spre zero ) care vor sa ajute un club de raceri in a organiza o cursa cat mai sigura. Nu sunt multi oameni cei ce sunt dispusi sa stea de vorba cu ei, si chiar daca nu ii costa nimic sa ii ajute, prefera sa nu o faca.
Vina ne apartine si noua spectatorilor, dar si organizatorilor in egala masura, pentru ca nimeni nu a luat vreodata initiativa de a discuta despre "problemele" care se vad de pe marginea pistei, din postura de spectator. Nimeni nu a cerut vreodata feedback din partea spectatorilor.
Chiar si la banalele liniutze, unde nu faci altceva decat sa accelerezi pe 400 de metri ... stim cu totii cat de repede se toaca un cauciuc in conditii de asa ceva, mai ales pe aeroportul nostru si mai ales daca mai face si un drift mic (cazul bmw-ului WRC). Si cred ca marea majoritate a masinilor de acolo merg pe gume second hand. Daca ar exploda/dejanta un cauciuc ce credeti ca s-ar intampla ?
Astea sunt numai situatiile care le vad eu ... dar daca toti am incerca sa discutam chestiile astea impreuna cred ca am putea sa facem o diferenta.
I live fast & keep energy in motion...
pai probabil amenajarea unor piste ...nu cred ca e greu sa faca niste locuri ptr scaune cum erau sau mai sunt pe stadionu lu electro...care sunt doar niste tevi si puse apoi pus blana! astefel spectatorii stau asezati au vizibilitate..nu se mai ingramadesc la gard! mai multe garduri...cat se poate de multe!si daca se poate si cateva cauciucuri puse pe margini!macar pateste ceva masina...nu distruge viata a nu stiu cati oameni! eu zic ca se poate face ceva foarte sigur...dar lipsa de fonduri isi spune cuvantu!
La tg jiu organizatorii nu aveau salvare! Nu este posibil ca la o cursa auto sa nu fie o ambulanta, o masina de pompieri si nu in ultimul rand jandarmi (cu ale lor garduri).
In al doilea rand acea femeie trecuse pe sub banda care delimita traseul. Daca ar fi stat acolo unde ar fi trebuit masina se oprea in pom si nu lovea pe nimeni!
Organizatorii nu pot sa stapaneasca toti spectatorii! Daca intra pe traseu, intra pe riscul lor!
Despre amenajarea unei piste de Drag... e ca si cum am vorbi despre OZN`uri!
daca ziceti toti asa cu sigurantza devine un OZN! poate pe viitor toate cluburile vor pune umar de la umar si vor lupta pentru un astfel de proiect!nu tre sa fie o super pista ! macar ceva care sa mentina spectatorii departe de pista si garduri!Mesaj iniţiat de Toto - BOD
toto, daca vom vorbi destuld e mult despre ozn-uri sa mor de nu o sa si invatam cum se fac ..... ce pm, mai stam mult cu mana in ***? voua v-a convenit cand in iarna toata lumea a dat vina pe voi ????????????
hai sa ti-o zic pe-a dreapta. EU UNU ZIC MERCI CA VI S-A INTAMNPLAT VOUA, SI NU CLUBULUI DIN CARE FACEAM PARTE ATUNCI. eu unu am tras concluziile de rigoare, dar vad ca oamenii care conteaza refuza sa faca asta. Cam cat de greu crezi ca ar fi doar sa discuti ????
NU SUNT CAPABIL SA INTELEG O CHESTIE. va plac atat de mult cursele auto incat nu vreti sa munciti sa fie bine ? sincer .. lamureste-ma si pe mine, si nu ma inteleg gresit ca te atac or sumthin`.
Ideea e simpla .... la intalnirile alea in loc sa facem numai drifturi o ora, facem juma de ora drifturi ori wtf ever, si jumatea ailalta facem sedintze ... brainstorming .. zii cum vrei.
Un mare plus ptr baietii de la south racers care se pare ca au tras concluziile de rigoare din tot ceea ce s-a intamplat in cr. pana acum, si care au exploatat din plin experienta organizatorica a lui Bossu`.
I live fast & keep energy in motion...
zicea cineva mai devreme de cauciucuri pe margine - NU E BINE ! si de ce, daca o masina iese de pe traiectorie, poate fi redresata, dar cand a dat de cauciucuri puse pe jos, folositi-va imaginatia ce se poate intampla.
am vazut asa ceva in 2003 cand in fata stadionului oblemenco s-a facut slalom paralel si la viteza mult mai mica decat la o liniuta pe 400m, un golf 1 a luat un cauciuc, s-a ridicat de spate si de partea in care a lovit cauciucul si a cazut cu roata din spate oblic pe asfalt si a rupt puntea, terminandu-si miscarea oblic pe scuarul dintre benzi. bine ca nu s-a lasat sa stea oamenii acolo pe scuar si bine ca nu a esuat pe trotuar, unde era lume cu duiumul.
decat cauciucuri e bine un parapet ca cel de pe autostrada, care sa tina totusi masina pe traiectorie.
pt siguranta pilotilor trebuie sa fie obligatoriu casca de protectie si ROLL-BAR omologat.
pt siguranta spectatorilor e bine sa fie parapetul + tribuna la cel putin 10 m de pista de rulare. (loc este, macar pe aeroport). plus dupa 150m sa NU mai fie nici pe stanga nici pe dreapta nici un spectator. in primii 150m chiar si masinile puternice au o viteza la care pot fi controlate cu o mare usurinta.
da corect ....buna ideea cu parapeturile ca pe autostrada! ar fi bun si unu sa delimiteze benzile sa nu se incurce unu pe altu...sa se ciocneasca ..etc.! de putut se poate..fonduri nu exista!
Sunt multe lucruri de luat in considerare. In primul rand ar trebui 2 randuri de garduri, publicul trebuind sa stea dupa al doilea rand.Dar aici intervine problema insuficientei gardurilor jandarmeriei mai ales atunci cand cursa coincide cu alte evenimente organizate in oras.
In al doilea rand trebuiesc evitate drifturile facute in parcare, unde spectatorii se inghesuie sa vada si de aici pot iesi lucruri foarte neplacute daca pierde controlul masinii.
chiar si cu garduri/parapet de protectie tot degeaba daca nu exista DISCIPLINA,iar noi, sa fim sinceri, la romani ducem lipsa cu desavarsire, cel putin in randul spectatorilor, ii mananca rau in c~r sa stea la roata masini, de parca acolo se da ceva pe gratis
nu exista diciplina, responsabilitate!
n-ai cu cine sa te certi, specatorii si organizatorii au cam acelasi procent din vina!
m-am uitat acum vreo 2-3 zile la un accident la un raliu, 2 specatori stateau intr-o curba periculoasa si filmau masinile, soferii atacau curba in lung, iar specatorii(cei 2) stateau aproape pe mijlocul drumului, ghinionul lor a fost ca un sofer a luat curba din scurt si l-a luat pe unu dintre ei din plin, deci cine e de vina?! soferul?! in niciun caz, specatorul si-a facut-o cu mana lui, iar daca organizatorul venea si-l tragea de mana si ii zicea ca nu e bine daca sta acolo, victima ii baga faza cum ca suntem o tara libera, stam unde vrem!
pai cine da bani ma pentru pista de Drag??? vorbesti din carti?? Ai idee cate miliarde sunt necesare pentru amenajarea unei piste la standarde minime de siguranta? De fapt mai bine zis ai idee cat costa un metru patrat de beton si asfalt???? Daca nu intereseaza`te si apoi vorbeste! Este vorba de o investitie de miliarde de lei pe care n-o va face nimeni (ma refer la persoane fizice)! Singura varianta este sa construiasca o astfel de pista Consiliul Judetean din fonduri de la stat sau de unde or fi (asa cum s-a facut si velodromul si altele), dar sansele sunt minime! Ai vorbit cu cineva de la primarie pentru asa ceva???? Eu am vorbit cu cineva si a ras de mineMesaj iniţiat de Liviu-APR
In ceea ce priveste accidentul din iarna... stai linistit ca nu s-a comparat cu asta de la tg jiu sub nici o forma! E adevarat ca am avut si noi partea noastra de vina (ca am permis drifturile) dar cel putin am avut salvare si jandarmi, si garduri!!!
ps: Liviu, te astept la o intalnire de-a noastra sa vii cu idei constructive, in loc sa facem drifturi & shits !
hmm..din ce am vazut eu,la o cursa din craiova, unde a asigurat paza civitas-u (cred), si-au facut treaba..interveneau acolo unde trebuia..Mesaj iniţiat de Al3xius
//ontopic: in afara de garduri, firme de paza(sau jandarmi) si accesul interzis in zona unde se tine cursa a masinilor care nu participa nu cred ca ar mai fi ceva care sa iti asigure paza.. +skillu' aluia care participa
La inceput au intervenit, pana si-au dat seama ca jandarmii sunt obisnuiti pe ideea :"si ce sa le fac eu?" si au inceput sa mearga si ei pe ideea asta ...oricum daca nu ar fi jandarmii care mai mult incurca ar fi mult mai bine ca s-ar sti cine e raspunzator daca nu e lumea dupa gard...asa o arunca de la unu la celalalt !
fratilor daca e sa se intample, se intampla.. chiar daca e gard d protectie chiar daca sunt spectatorii la 10 m de locul unde se tine cursa....
dar autoritatile si organizatorii sunt d vina in cazul d la tg jiu...
Nu sufar de nebunie, ma bucur de ea in fiecare moment
YM : am3tit
Si ala de a condus masina?Mesaj iniţiat de romanashu
The Power of Dreams
daca autoritatile si organizatorii ar fi impus norme de protectie mai riguroase, atunci el nu era d vina...
dar in situatia data dap, este vinovat ...
Nu sufar de nebunie, ma bucur de ea in fiecare moment
YM : am3tit
Iata cateva variante:
Descarcati varianta potrivita: